شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 30 مهر 1399/ شماره 147
گام های لرزان دلار در کانال 28 هزار تومان، رقابت ها با فشار کاهش سهمیه ها، اُفت کرد، بازار مواد پتروشیمی بین زمان و آسمان و ...
پست های رادیویی مرتبط:

گام های لرزان دلار در کانال 28 هزار تومان
امروز روز مهمی برای بازار ارز بود و بانک مرکزی نتوانست روند سنگینِ ریزش دیروز را ادامه دهد و با 14 به روزرسانی، تا ساعت پایانی، با قیمت بازار دست به گریبان بود. روز گذشته، بانک مرکزی قیمت دلار را 3 هزار و 340 تومان کاهش داد و قیمت پایانی دلار صرافی 27 هزار و 550 تومان بود.
بازار امروز در مقابل ریزش، مقاومت کرد و به رغم ریزشِ روز گذشته‌ی دلار آزاد تا 27 هزار و 100 تومان، هر دلار در بازار آزاد تا 29 هزار تومان پیش رفت. هر چند بازار آزاد هم نتوانست از مرز 29 هزار تومان عبور کند و در لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در بازار آزاد، 28 هزار و 900 است و قیمت پایانی دلار در صرافی ملی: 28 هزار و 800 تومان.
قیمت پایانی دلار صرافی، هزار و 250 تومان بالاتر از آخرین قیمت روز گذشته است.

رقابت ها با فشار کاهش سهمیه ها، اُفت کرد
بر اساس آمار معاملات امروز خریداران محصولات پلیمری در بورس کالا، رقابت گروه های پ پ نساجی و پ پ شیمیایی با کاهش زیادی مواجه شد که دلیل جدی این اُفت را باید در کاهش مجدد سهمیه خریداران پ پ نساجی و کاهش قابل توجه سهمیه خریداران پ پ شیمیایی دانست.
رسیدن به هفته پایانی مهر و اتمام سهمیه بیشتر خریداران، از دیگر دلایلی است که تنها 81.9 درصد عرضه های پ پ نساجی، معامله شد. این در حالی است که هر هفته، 100 درصد عرضه های پ پ نساجی، معامله می شد.

بازار مواد پتروشیمی بین زمان و آسمان
نگاه بازار محصولات پتروشیمی، امروز خیره به دلار بود. دلار نه آنچنان بالا رفت که معاملات پا بگیرد نه چنان فرو ریخت که خریداران عقب نشینی کنند. هیچ کس تکلیف خود را نمی دانست.
اگر دیروز، زمان افت شدید پلی اتیلن ها و گریدهای پر مصرف نایلون و نایلکس بود، امروز و بعد از افت چشمگیر رقابت ها در بورس کالا، روز کاهش قیمت پ پ های نساجی و شیمیایی بود. کاهش های هزار تا هزار و 500 تومانی، نشان داد بعد از یک روز مقاومت، قیمت پ پ ها هم در مقابل دلار، زانو زد.

دلار نیمایی مرز 24 هزار تومان را پشت سر گذاشت
میانگین ماهانه دلار نیمایی، امروز به 24 هزار و 19 تومان و اختلافِ آن با دلارِ قیمت های یکشنبه 28 مهر، به 346 تومان افزایش، رسید. میانگین ماهانه دلار نیمایی امروز مرز 24 هزار تومان را شکست اما میانگین روزانه دلار نیمایی به کانال 26 هزار و 200 تومان عقب نشینی کرد.

ادامه معاملات نفت در 42 دلار
برنت معاملات روز گذشته را با 42 دلار و 80 سنت به پایان رساند و امروز هم معاملات جهانی نفت با 42 دلار و 91 سنت آغاز شد. قیمت این لحظه برنت 42 دلار و 93 سنت. قیمت هر بشکه نفت آمریکا 41 دلار و 52 سنت.

افزایش 4 دلاری قیمت نفتا
 قیمت نفتا که اول هفته با 3 دلار کاهش به 380 دلار رسیده بود، سه‌شنبه اما 4 دلار افزایش یافت و به قیمت 384 دلار رسید. آخرین قیمت نفتا 384 دلار و 29 سنت.

صعود بی دوام بورس تهران
شاخص کل بازار سرمایه که در ابتدای معاملات امروز با 11 هزار واحد افزایش مرز 1 میلیون و 430 هزار را رد کرد اما در پایان معاملات با 7 هزار واحد کاهش به 1 میلیون و 412 هزار رسید. تنها در همین هفته، شاخص کل بورس تهران 148 هزار و 389 واحد کاهش نسبت به هفته‌ی قبل را در کارنامه خود ثبت کرد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟